Leczenie farmakologiczne

 

Wszystkie nasze działania zmierzają do zaspokajania potrzeb pacjentów i lekarzy, a ideą przewodnią jest zaproponowanie leków bezpiecznych, o najwyższej jakości i sprawdzonej skuteczności, po możliwie przystępnej cenie. Stale zajmujemy czołowe miejsca w Europie pod względem wielkości produkcji leków generycznych. Jesteśmy liderem w dziedzinie produkcji plastrów do terapii przezskórnej oraz implantów, gwarantujących lepszą dostępność i przyswajalność leku.

 
czerwiec
10 '14

Aminokwasy rozgałęzione - czyli co to i po co?

Krystian Wojtycki

Krystian Wojtycki

Leucyna, izoleucyna i walina to trzy aminokwasy biogenne (wchodzące w skład białek), które posiadają rozgałęziony łańcuch alifatyczny boczny, przez co należą do grupy tak zwanych aminokwasów rozgałęzionych.

Aminokwasy rozgałęzione w odróżnieniu od innych aminokwasów nie rozpuszczają się zbyt dobrze w wodzie i nie ulegają metabolicznym przemianom w wątrobie. Nazywane w skrócie BCAA, aminokwasy te wykorzystywane są bezpośrednio w mięśniach. Około 35% mięśni składa się właśnie z BCAA, a ich zadaniem jest transport energii i azotu pomiędzy mięśniami i wątrobą.

Ze względu na swoje znaczenie, aminokwasy te powszechnie suplementowane są przez osoby prowadzące aktywny tryb życia, szczególnie przez sportowców, dla których ochrona i rozbudowa masy mięśniowej jest kluczowa. Dzięki nim udaje się zmniejszyć uczucie zmęczenia po treningu, zwiększyć swoją wytrzymałość, poprawić efektywność treningów, zredukować zbędną tkankę tłuszczową, regenerując jednocześnie tkankę mięśniową.

Jakie funkcje pełnią poszczególne aminokwasy? Leucyna pobudza syntezę białek w mięśniach i dba o ich wzrost w organizmie. Ponadto przyspiesza regenerację oraz optymalizuje działanie anaboliczne. Izoleucyna odpowiada natomiast za powstawanie hemoglobiny a także stymulację i regulację poziomu energii i poziomu cukru we krwi. Walina natomiast ma działanie pobudzające, jest odpowiedzialna za prawidłowy wzrost organizmu będąc jednocześnie dla niego źródłem energii.

W przyjmowaniu aminokwasów rozgałęzionych ważne jest stosowanie odpowiedniej dawki i suplementacja w odpowiednim czasie, czyli przed, w trakcie oraz po treningu. Jeśli chodzi o długość ich przyjmowania, to kształtuje się ona w granicach od 1 do 3 miesięcy.

Dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia aminokwasy rozgałęzione w postaci suplementów są doskonałym uzupełnieniem dla codziennej diety, która nie jest w stanie zaspokoić całkowitego ich zapotrzebowania.

zdrowie
medycyna
lekarstwa
odżywki

frazy kluczowe: zdrowie, medycyna, lekarstwa, odżywki


Komentarze internautów

Twoja opinia na ten temat jest dla nas bardzo ważna. Podziel się ze mną swoją opinią w tym temacie.

Twój pseudonim:

Twoja opinia:
 

Warto zobaczyć

Zdrowie, Lekarstwa, Medycyna, Uroda, Apteki, Leczenie, Ekologia

Piszą na tym blogu

Leszek Damięcki, Krystian Wojtycki, Bartłomiej Olszewski

Archiwum

Luty 2017, Wrzesień 2016, Sierpień 2016, Maj 2015, Kwiecień 2015, Marzec 2015, Czerwiec 2014, Marzec 2014, Styczeń 2014